fbpx Hoppa över till innehåll

INFORMATION MED ANLEDNING AV CORONAVIRUSET

Publicerad: 2020/08/13

Begränsat biljettsläpp för hösten 2020

Vi vill möta er i salongen igen och har gjort oss redo för att spela teater! För Örebro Teater är det viktigt att värna om både vår publik och våra medarbetare. Därför har vi valt att släppa biljetter till höstens repertoar med ett begränsat antal platser per föreställning (max 50).

Då intresset för våra föreställningar är stort kommer biljetterna tyvärr inte att räcka till alla. Vi hoppas på förståelse för det och att vi kan erbjuda fler biljetter om förutsättningarna förändras. Vi arbetar för att kunna erbjuda en trygg teater och följer givetvis Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Under hösten släpper vi också våra stora föreställningar på vår Play-kanal som kommer att lanseras inom kort. Där  kan du se föreställningen digitalt, om du på grund av coronapandemin inte kan eller vill besöka teaterhuset.

Vill du prenumerera på Örebro Teaters nyhetsbrev för att hålla dig uppdaterad om kommande biljettsläpp och andra nyheter? Klicka här.

Kan min biljett om- och avbokas? 
Ja! Vi erbjuder såklart mer flexibla köpvillkor; du kommer kunna avboka och omboka din biljett till annat datum. Kontakta biljettkassan på biljett@orebroteater.se.

Kan jag avboka förbokning av mat och dryck?
Ja, samma flexibla avbokningsregler gäller och all bokning och frågor hanteras direkt av Rosengrens Skafferi. För av- eller ombokning av mat och dryck hör av dig till kontakt@rosengrensskafferi.se.

Mitt besök

Vågar jag besöka Örebro Teater i höst trots läget med coronaviruset? 
Vi följer Folkhälsomyndighetens och Regeringens rekommendationer och anpassar vår salong för din och vår trygghet. Du informeras om våra rutiner och åtgärder på denna sida och via e-post inför ditt besök.

På Folkhälsomyndighetens hemsida finns frågor och svar om till exempel symptom på smitta och hur viruset smittar.

Frågor och svar om coronaviruset från Folkhälsomyndigheten

Hur följer Örebro Teater rekommendationen: ”håll avstånd”?  
Vi ser till att 1 meters avstånd hålls så ofta det går, via tydlig kommunikation innan och under besöket (inklusive tydliga markeringar). Såklart både i salongen och övriga publika ytor.

Avstånd i salongen:
Första raden i salongen kommer att spärras av för att säkerställa avstånd till scenen. All publik kommer att spridas ut i salongen med minst 1 meters avstånd mellan sällskapen.

Vad kan jag själv göra för min egen och andras skull? 
Kom i god tid, håll avstånd, tvätta händerna, följ våra publikvärdars anvisningar på plats – och stanna hemma om du har symptom eller tillhör riskgrupp.

Hur påverkas pausserveringen? 
Du kan förbeställa ditt pausfika innan föreställningen. Då står ditt fika framdukat på ett reserverat bord i caféet på våning två. Du förbeställer ditt pausfika genom denna länk: biljettkiosken.se/pausservering

På Örebro Teater är förbeställningarna serverade i caféet på våning två. På Nya China finner du din pausfika i direkt anslutning till foajén. Vänd dig till någon av teatervärldarna om du behöver hjälp med att hitta rätt.

OBS. Ingen försäljning av pausfika på plats. All mat och dryck behöver förbeställas för att undvika köbildning.

Om jag kommer till Örebro Teater och känner mig otrygg, får jag lämna och boka om?
Självklart! Vi vill att du ska ha en trivsam upplevelse hos oss och om du känner dig otrygg vid besöket hjälper vi dig på plats. Säg bara till en medarbetare så hjälper vi dig med ombokning efterhand (ej avbokning med återbetalning).

 

Samarbetspartner: